הדים רבים לערב המיוחד שהופק ע”י אחיה במטרה לחשוף בפני ההורים את הבשורה הייחודית של מערך הדיור בקהילה

הלב של אלעד:

האירוע התקיים באלעד בהשתתפות צוות מערך הדיור, נציגים מלשכות הרווחה, והורים למתבגרים שמתעניינים בשילובם בקהילה.

הרב יצחק לוין, מנכ”ל אחיה הביא בפני המשתתפים את החזון של אחיה והסביר איך מערך הדיור מהווה נדבך נוסף בחלום שהיה למציאות סוחפת.

הרב אברהם גומבו, מנהל אחיה שיבח את ההורים והדגיש את מעלתם הנשגבה בהיותם שליחים שנבחרו לגדל נשמות גדולות אלו.

הרב זושא הורביץ, נשא דברים בכוח התפילה של ההורים והמליץ להם לא לפספס את חלון הזמן ולחכות לגילאים מאוחרים בהם קיים קושי גדול להוציא את המתבגרים מהבית, אלא לעשות זאת בעיתוי הנכון לטובת כל הצדדים.

הרבה מעבר לבית:

בהמשך נחשפו המשתתפים לקונספט הייחודי של מערך הדיור מבית אחיה. הרב יוסף אנדרה, רכז הפרויקט הסביר כיצד מתעתדים באחיה לקחת את הפלטפורמה הייחודית של ההכשרה המקצועית ולנצל את התשתית לבניית מערך מקצועי של הכשרה וכישורי חיים למתבגרים בקהילה כדי להבטיח שילוב אופטימלי במארג הקהילתי. הרב אנדרה ספר על הדירה המאובזרת שתשמש כבית לכל דבר הן מבחינת האבזור והן בתחומי החינוך והפעילות. “אנו משקיעים חשיבה מדוקדקת בכל פרט ופרט לרווחת הדיירים:  החל מהתאמה של אנשי צוות מסורים ומקצועיים ועד לפרטים הטכניים, כל כיסא ואריח נבחר עם המון אהבה ותשומת לב.” בסיום דבריו חשף בפני המשתתפים את היעד המרכזי של ‘בית באחיה’-  בניית תכנית אישית מותאמת לכל דייר שתבטיח בס”ד התקדמות והשתלבות מוצלחת.

השינוי מתחיל בבית:

ההורים זכו גם לסדנה מעשית, חווייתית ומעצימה בגישה התהליכית, שאפשרה להם לנתח את הקשיים והחששות בשליחת ילד למערך דיור.

המשתתפים הביעו את התפעלותם מהערב המושקע והמוקפד עד הפרט הקטן ביותר ואף ציינו שיש דרישה ציבורית נרחבת לאירועים נוספים מסוג זה.
הם יצאו כשבידיהם שי יוקרתי ותובנות חשובות שיהוו עבורם צידה לדרך.

האירוע המושקע נערך כחלק מפעילות מערך הדיור של אחיה המוקם באלעד ומתאכלס בימים אלו. מערך הדיור של אחיה מציע בית מושלם, חם ועוטף שיאפשר למתבגרים מעטפת מושלמת ומגדלת.