הילד כבר מדבר.

הוא פותח את הפה ואומר.

כיצד הוא מתבטא? האם הוא משתמש במגוון מילים או באוצר מילים דל? זה תלוי בחשיפה שלו למילים רבות, להיכרות עם מילים נרדפות וליכולת הקלט והאחסון עליהם דיברנו בעבר.

אבל האם הוא מצליח להעביר את המסר בדיוק כפי שהוא רוצה?

האם הוא בוחר במילה המדויקת עבור ה… כאן חסרה לי מילה מדויקת:( מה שהוא אומר?

נתקלתם בילדים שחוזרים שוב ושוב על אותה מילה, בלא התאמה, לדוגמה: מה עשינו בקיטנה? – תפילה, ועשינו משחק כזה, ועשינו יצירה, ועשו לנו הפעלה, וארוחה ובסוף עשינו שלום והלכנו.

ראשית, כדי שהילד ידייק בביטויו עליו לשמוע על האפשרות הזו, להיחשף למינוחים של הפועל באופן ספציפי:

הכנת שיעורים, הדחת כלים, הקלדה במחשב וכד’. אם כבוגרים בבית נשתדל להשתמש בביטויים מדויקים יותר, יש סיכוי שגם הילדים יעתיקו מגמה זו. אפשרות נוספת היא הקראת סיפורים גם לילדים שאינם אוהבים לקרוא בעצמם מעבר לספרי קומיקס. אלו, כתובים בשפת הדיבור ואינם מפתחים את העושר הלשוני של הילדים. אם נרגיל אותם להאזין לספרי קריאה ‘אמיתיים’ נוכל להיפגש עם המונחים המדויקים, כמו: פקיחת עיניים, פעירת פה, פרישת כנפיים וכד’ ולהכיר קצת מעבר למילת הבסיס: פתיחה.
לחצו להורדת הקובץ:

בימים אלה, יוצאים הילדים ל’חופש הגדול’ המסורתי. והפעם – בגירסה שונה מתמיד.

שוב נחזור להיות איתם 24/7, והפעם – עם ציפיות לחוויות ולא רק הקשבה להקלטות.

מה עושים?

מומלץ לשבת עם הילדים הבוגרים ולערוך תיאום ציפיות.

לחשוב יחד מה בכל זאת ניתן לעשות השנה מחוץ לבית, וכיצד לנצל את השהות המשותפת בצורה שתהיה מהנה ומשחררת. לשלב רוח (שעת תפילה ולימוד), גוף (שעת כושר) ונפש (תכנית יומית באווירה חיובית).

סדר יום חשוב תמיד, וזה תנאי בסיסי לכל הנאה.

ומעבר לזה – אפשר למצוא נושא שהילדים לא מגיעים לגעת בו ולפתוח אותם להכיר מושגים חדשים, להעשיר את השפה ולהרחיב אופקים. והכול בצורה חווייתית התואמת את רוח היהדות בלי לסמוך על אחרים שיעשו זאת…

כאן אשתף אתכם במיזם של קבוצה שאני שותפה בה, הצעה לנופש משפחתי: הכי בבית בעולם. מסע סביב ארצות בעולם – היכרות וחוויה – והכול בבית כמובן. יהיו שם הפעלות, כרזות וגם המנון, רעיוות לשדרוג האווירה בבית בקישור לנושא ועוד הפתעות.

חבילת הנופש המרתקת הזו פתוחה לציבור הרחב. יהיו שם גם מתנות להורדה, תוך אפשרות הצטרפות לקבוצות מייל מעניינות. מצגות והדרכות לאימהות, ולחוויות משפחתיות.

כי גם השנה אנו ראויים לנופש, הכי בבית בעולם.

המעוניינים לקבל קישור לקבלת הכניסה לנופש יפנו אליי למייל 5793314@OKMAIL.CO.IL, ואפשר להקליק על המילים:

רוצה את הקישור לנופש: מסע חובק עולם.