בימים אלו חגגה אחיה את החלום שהתגשם – חנוכת ספרית ילדים מונגשת לבעלי מוגבלויות.

יחד עם שותפיה להקמה ולרעיון – הקרן לפיתוח שירותים לנכים, קרן IDB, קרן דונלד ברמן ונדיבי לב המבקשים להישאר בעילום שם.

השותפים כולם מזדהים עם המסר המיוחד של ספרית ילדים זו – שבירת המחיצות הקיימות בין ילדים שזכו בהיותם “רגילים” המתפקדים ללא קושי בס”ד, לבין ילדים מתקשים; ילדים עם תסמונות שונות, סי.פי., מוגבלות בשמיעה או בראייה ועוד.

בספריה למעלה מ- 10,000 ספרים במגוון רחב של קטגוריות לגילאים שונים, חדר עיון, פינות ישיבה פרטיות ומאגרים ממוחשבים.

לא רק ספרים…

בספריה יתקיימו פעילויות מגוונות: תיאטרון בובות אינטראקטיבי, שעת סיפור אינטראקטיבית בלווי מוסיקה, כתיבת יוצרת, חשיבה יצירתית ועוד בשילוב ושיתוף ילדים עם יכולות שונות

על מנת לאפשר פעילויות משותפות במרחב הספריה, היא תוכננה לנגישות מקסימלית וצוידה במיטב האמצעים הטכנולוגיים והאביזרים הקיימים בשוק על מנת להקל על ילדים עם מוגבלויות.

החל מלולאות השראה בתקרות הספריה, ומערכות הגברה אישיות ורב מערכתיות לילדים כבדי שמיעה, טמ”ס שולחני ומגדלות שונות שיסייעו לילדים עם מוגבלות בראייה, שולחן וכסאות מתכווננים לילדים עם נכויות , אבזור מיוחד להפעלת מחשבים עם מסכי טאץ עבור ילדים עם מוגבלויות מוטוריות ואייפדים עם תוכנת טאצ צט לתקשורת תומכת..

בספריה מיטב טכנולוגיית המולטימדיה – מסכי פלזמה, מסכים ומקרנים איכותיים – לשימוש בפעילויות השונות.

הסיפור המיוחד שלנו

לאחרונה התקיימה הפעילות הראשונה בספריה – תיאטרון בובות אינטראקטיבי – בשיתוף כיתת ילדים עם סי פי, כתה של ילדים מגן שפה וילדים בגילאים שונים הגרים באזור הספריה.

מרגש היה לראות כיצד הסקרנות והחשש הטבעיים של הילדים ה”רגילים” פרחו ונעלמו לאחר תחילת הפעילות וכיצד כולם שתפו פעולה , צחקו ונהנו ביחד.

הספריה תפתח בס”ד לציבור לאחר חג הפסח – יש למה לחכות..