ביום שלישי ה’ באב יצאו כ-500 מלמדים המוכשרים באחיה לתעודת “מוסמך בכיר” ליום עיון בנושא “חינוך ומלמדים  בימי שואה” ביד ושם ירושלים.
המקום היה סגור אך ורק לתלמידי אחיה שבאו מכלל השלוחות מצפת ועד באר שבע. על ההדרכה פיקדו סגל המרצים של המחלקה החרדית ביד ושם.

את יום העיון פתח הרב בנימין אברמס שליט”א מהמחלקה החרדית של בית הספר ללימודי השואה. בהדגישו את רצון המלמדים והילדים לחנך ולהתחנך ברוח ישראל סבא בימים הקשים ביותר בהם עמנו היה למרמס.

הרב א. ברקוביץ מאחיה הביא את ברכת יחידת ההכשרה באחיה,  בדבריו התייחס לאותם שרידים שניצלו, התנערו מעפר והקימו חיים חדשים, התקומה-  היא נס בפני עצמו.”מי יעלה בהר ד'”- הניסיון החינוכי של הדור השני לשואה, שזכו ללמוד במקומות בהם יש יראה ותורה מאוחדים, הם אלה שבזכותם לא כבתה הגחלת, אחריות אדירה מוטלת על כתפינו כמלמדים להמשיך דרך זו על מנת שלא ידח ממנו נידח.

 

הרה”ג הרב ישראל מאיר לאו שליט”א ,אוד מוצל מאש,- עמד בדבריו על שתיקת העולם, על המשך הדורות וחינוכם לתמימות, למרות כל הסבל בשנים הללו, הרב לאו חתם בסיפור מרגש- מה פירוש הצלה רוחנית של נשמה יהודית אחת לאחר השואה. עין לא נשארה יבשה…

לאח”כ יצאו כל תלמידי אחיה לסיור מפעים במקום כשלכל קבוצה מדריך מיוחד.

הסיור הסתיים בשעת ליל מאוחרת בתפילת “חדש ימינו כקדם”